Article

Klausos pažeidimų prevencija

Savo klausą dažnai laikome savaime suprantamu dalyku, nors tai yra vienas iš svarbiausių jausmų. Mūsų ausys suteikia nuolatinę būtiną informaciją, reikalingą bendrauti tarpusavyje, jausti ir atsiminti išgyvenimus.

Klausos praradimo rizika padidėja, kuo ilgiau ir kuo didesniame triukšme būnate. Todėl saugokite savo klausą ausų kištukais arba garsą izoliuojančiomis ausinėmis, kurios uždengia visą išorinę ausį. Taip pat venkite triukšmo, kai įmanoma.

Šiandien daug žmonių naudojasi ausinėmis kiekvieną dieną. Važiuojant viešuoju transportu ir darbe jie klauso muzikos ar mokosi naujų dalykų. Tai patogus išmaniojo telefono privalumas, tačiau jei iš ausinių sklinda per didelis garsas rizikuojate pažeisti savo klausą.

Kai kurie išmanieji telefonai turi indikatorių, kuris apriboja garsą iki saugaus lygio. Neviršykite jo.

Saugokite savo klausą

Šiose situacijose ypač saugokite savo klausą arba jų apskritai venkite.

Foninis triukšmas

Situacijos, kuomet turite kalbėti garsiai, kad nustelbtumėte foninį triukšmą ir Jus išgirstų.

Industrinis triukšmas

Situacijos, kurių metu Jums skauda ausis arba pradedate girdėti spengimą.

Gyvi koncertai

Situacijos, kai dėl didelio garso vėliau kelias valandas Jums sunku girdėti.

Ar žinojote?

Garso stiprumas yra skaičiuojamas decibelais (trumpinys – dB). Kuo daugiau decibelų, tuo garsas stipresnis. Didelė tikimybė, kad pažeisite savo klausą, jei kasdien po kelias valandas klausysite stipresnio garso nei 85 dB. Kaip sužinoti, kokio stiprumo garso klausotės? Į išmanųjį telefoną įdiekite programėlę matuoti garso lygiui, tačiau jei jo po ranka neturėsite, atsiminkite šiuos pavojingus garso lygius: Normalus skambutis: 60 dB Judri gatvė: 75-85 dB Žoliapjovė: 90 dB Benzininis pjūklas: 100-120 dB Didelis sunkvežimis už 7 metrų: 100 dB Galingas mašinos signalas: 110 dB Garsiai klausoma muzika per išmanųjį: 112 dB Roko koncertas: 120 dB Greitosios pagalbos automobilio sirena: 120 dB Lėktuvo variklis: 140 dB

Spengimas ausyse

Triukšmas yra dažniausia spengimo ausyse priežastis.

Spengimas ausyse būna įvairus: skambėjimas, ūžimas, dūzgimas, spragsėjimas. Tai nėra liga, tačiau šis simptomas yra ryškus ženklas, kad žmogui gresia klausos praradimas arba kitoks klausos sutrikimas.

Spengimo ausyse galima išvengti saugant savo klausą didelio triukšmingumo aplinkose. Pritildykite muziką ausinėse. Į ausis įkišamos ausinės turi didesnę riziką pažeisti klausą nei ausis apgaubiančios ausinės. Leiskite savo ausims pailsėti – taip sumažinsite riziką pažeisti savo klausą.

Jei manote, kad Jums išsivystė spengimas ausyse, atlikite nemokamą klausos testą. Esame visada pasirengę Jums padėti.

3 paprastos taisyklės apsaugoti savo klausą

1. Saugokite ausis Jei privalote būti triukšmingose aplinkose, saugokite savo ausis kad ir kur bebūtumėte: namuose, darbe, koncerte ar autobuse. 2. Vadovaukitės 60/60 taisykle Neviršykite 60 proc. maksimalaus įrenginio garso daugiau nei valandą per dieną. 3. Leiskite ausims pailsėti Kai paliekate triukšmingą aplinką, susiraskite tylią ramią vietelę, kad Jūsų ausys pailsėtų.