Ar pažįstate žmogų, turintį klausos sutrikimą?

Būti klausos sutrikimą turinčio asmens artimuoju gali būti nelengva. Šiame puslapyje galite paskaityti apie klausos sutrikimo požymius ir apie tai, kaip geriausiai galite padėti, jei esate klausos sutrikimą turinčio asmens artimasis.

Būti artimuoju

Gali būti sunku būti artimuoju žmogaus, kuris turi negydomų klausos sutrikimų. Galbūt jus erzina, kad žmonės kaskart, kai ką nors pasakote, sako „ką?” arba, kad televizorių reikia įjungti taip garsiai.

Tarp žmonių, turinčių negydomą klausos sutrikimą, ir žmonių, neturinčių klausos sutrikimo, gali lengvai kilti susierzinimas ir nedideli konfliktai. Todėl būti klausos sutrikimą turinčio asmens artimaisiais gali būti nelengva.

Jums, kaip artimiesiems, gali būti didelis palengvėjimas, kai jūsų artimieji gauna klausos aparatus ir vėl pradeda geriau girdėti. Dažnai klausos sutrikimą turintis asmuo apie tai nežino. Geriausia, ką galite padaryti kaip artimasis, tai išsiaiškinti, kokios yra reabilitacijos klausos aparatais galimybės, ir apie tai pasikalbėti.

Dažnai prireikia atkaklumo ir kantrybės įtikinti žmones, kad jiems reikia klausos aparatų, todėl nenusiminkite, jeigu tai užtruks. Tai gana dažnas atvejis.

Sutrikusios klausos požymiai

Ar manote, kad kas nors iš artimųjų turi klausos sutrikimą? Jei galite atsakyti teigiamai į vieną ar daugiau toliau pateiktų punktų, gali būti gera mintis pasikalbėti su juo ar ja apie klausos tyrimą.

  • Jie sunkiai girdi, ką sakote.
  • Pastebėjote, kad jie įjungia televizorių ir radiją garsiau nei įprastai.
  • Jie negirdi, kai skamba durų skambutis arba telefonas.
  • Jie skundžiasi, kad žmonės murma.
  • Jie negirdi jūsų kalbant telefonu.
  • Jūsų paprašys kalbėti garsiau nei įprastai, kad jie jus girdėtų.
  • Turite dažnai kartoti.
  • Jie praleidžia dalį pokalbio.
  • Jiems sunku išgirsti, iš kurios pusės sklinda garsas.
  • Pastebite, kad pokalbio metu jie daugiau žiūri į jūsų lūpas.

Atminkite, kad tik nedaugelis žmonių pastebi, jog jų klausa keičiasi, nes tai vyksta palaipsniui. Todėl svarbu padėti vienas kitam. Kai kurie žmonės priima, kad jų klausa pablogėjo kaip pralaimėjimą. Tolesniuose skyreliuose galite paskaityti, kaip apie tai kalbėti pozityviai ir kokių reakcijų galite tikėtis.

Ar verčiate tai, kas vyksta?

Kai leidžiate laiką su žmogumi, kuris turi negydomą klausos sutrikimą, galite pastebėti, kad daug laiko praleidžiate kartodami, aiškindami ir patikslindami, nes jis sunkiai girdi, kas sakoma. Todėl būsite didelė parama asmeniui, kad jis galėtų sekti, kas vyksta aplink. Daugeliu atvejų klausos sutrikimą turinčiam asmeniui tai puikiai pasitarnaus, o jūs dažnai dienos pabaigoje jausitės išsekęs.

Svarbus pirmas žingsnis sprendimo link gali būti tai, kad suvoksite, kiek pastangų įdedate „verčiant” ir aiškinant tai, kas sakoma. Suvokdami, kiek paramos reikia jūsų mylimam žmogui klausymosi situacijose, galite raginti imtis veiksmų – jūsų abiejų labui. Jei reikia, nuolat užsirašinėkite savo patirtį, kad nepamirštumėte, kiek daug padedate. Tai gali atverti akis ir asmeniui, kuriam padedate, ir padėti klausos specialistui. Skaitykite daugiau apie tai, kaip pasirengti pirmajam apsilankymui klausos klinikoje.

Papasakokite mums apie savo rūpestį

Gali būti sunku pasikalbėti su artimu žmogumi, jei įtariate, kad jis ar ji turi klausos sutrikimų. Tai jautri tema ir nežinote, kaip tas žmogus reaguos. Toliau galite perskaityti mūsų patarimus, kaip tinkamai vesti pokalbį.

Pasirinkite gerą vietą. Pasirinkite vietą, kurioje asmeniui, su kuriuo ketinate kalbėtis, būtų patogu. Rinkitės ramią vietą, be trikdančių garsų. Kalbėkite aiškiai, raiškiai ir ne per greitai. Tai suteiks klausos negalią turinčiam asmeniui laiko suprasti pokalbį ir jo prasmę.

Išklausykite, supraskite ir parodykite užuojautą. Pokalbį pradėkite išreikšdami susirūpinimą ir parodydami užuojautą. Suteikite klausos negalią turinčiam asmeniui erdvės atsakyti ir išklausykite jo požiūrį.

Pasidalykite savo pastebėjimais ir papasakokite, kaip tai jus veikia. Pasidalykite savo patirtimi ir mintimis apie tai, kaip tai paveikė jus ir kitus šeimos narius. Gali padėti, jei pateiksite konkrečių pavyzdžių ir atvejų, kas nutiko, kai artimasis negirdėjo. Pasiūlykite savo pagalbą ir leiskite jiems žinoti, kad būsite šalia kiekviename žingsnyje.

Papasakokite apie kitus veiksmus. Pakalbėkite apie naudą, kurią duos tai, kad imsitės ką nors daryti dėl problemos. Galbūt jūsų artimasis nerimauja dėl klausos patikrinimo. Pasiūlykite nuvežti artimąjį į klausos centrą ir patikrinti klausą.

Suteikite padrąsinančios informacijos apie šiuolaikinius klausos aparatus ir tai, kad šeima ir artimieji yra sąjungininkai sprendžiant klausos problemas.

Suteikite padrąsinančios informacijos apie šiuolaikinius klausos aparatus

Klausos aparatai labai pasikeitė ir šiandien jie sudaryti iš šiuolaikinių technologijų, yra tokie maži ir diskretiški, kad juos dėvint beveik nesimato. Be to, jie gali daug daugiau nei tik padidinti garsą.

Jums gali būti gera idėja nuodugniai susipažinti su tuo, ką gali pasiūlyti šiuolaikiniai klausos aparatai. Tada galėsite papasakoti savo artimajam apie šiuolaikinių klausos aparatų privalumus ir apie tai, kaip, jūsų manymu, jie jam ar jai padės.

Susitarkite su draugais ir šeima

Kai kuriais atvejais empatijos ir padrąsinimo nepakanka. Jei jūsų artimojo neigimas dėl klausos praradimo tampa stipresnis, kai bandote į tai atkreipti dėmesį – proveržiui pasiekti gali prireikti ne vieno žmogaus. Jei bandydami padėti jaučiatės išsekę, gali būti gera mintis paprašyti likusių šeimos narių paramos. Jie gali padėti išreikšti, kaip asmens klausos praradimas veikia visą šeimą ir kasdienį gyvenimą. Šeima ir draugai gali dalyvauti primenant asmeniui apie klausos praradimą, kai jam reikia „išversti” ar pakartoti ką nors pasakyta.

5 geri bendravimo įpročiai

Yra daug dalykų, kuriuos galite padaryti, kad palengvintumėte bendravimą su klausos sutrikimą turinčiu asmeniu. Toliau pateiktais patarimais galima pasinaudoti tiek bandant motyvuoti artimą žmogų pasitikrinti klausą, tiek ir po to, kai asmeniui bus išduoti klausos aparatai.

  1. Prieš pradėdami kalbėti atkreipkite visą asmens dėmesį, kad jis būtų pasirengęs sutelkti dėmesį į tai, ką sakote.
  2. Kalbėkite aiškiai ir natūraliu tempu – venkite šaukti.
  3. Sumažinkite foninį triukšmą, pritildykite muziką ar televizorių arba susiraskite ramesnę vietą pokalbiui.
  4. Venkite pertraukti vienas kitą, jei kartu kalbate keli žmonės.
  5. Pabandykite perfrazuoti sakinius, užuot tiesiogiai juos kartoję.